Monday 18 February 2013

 rumpai laut menyediakan bantuan alahan


Alahan. Kepada orang ramai, ini adalah perkataan ditakuti. Sebaik sahaja seseorang menyebut alahan, unflattering imej yang datang ke fikiran - hidung berair, sesuai bersin, mata berair dan bengkak, bunyi berdehit (sama ada asma atau tidak), dan gatal-gatal seluruh.
 
Alahan adalah kejadian yang biasa berlaku yang telah menjadi sebahagian daripada kehidupan harian kita. Dan tidak ada dua alahan adalah sama. Sesetengah daripada kita adalah alah kepada debunga dari bunga, rumput, dan pokok-pokok. Terdapat beberapa orang yang alah kepada hama habuk, dan bulu haiwan, manakala yang lain adalah alah kepada sesetengah makanan.
 
Apa yang mencetuskan alahan?
 
Alergen (zarah) dalam udara, apabila dihidu atau dimakan, berinteraksi dengan sistem imun badan kita yang menyebabkan reaksi alergi. Dan apabila alahan menyerang, kita biasanya beralih kepada ubat.
 
Tetapi ada yang lebih baik, penyelesaian yang lebih mudah - menguatkan sistem imun anda!
 
Bagaimana? Ia tidak boleh dikatakan cukup sering. Mula dengan mendapatkan dos harian anda sayur-sayuran yang menakjubkan dari laut. Rumpai Laut menyediakan melegakan alahan. Sayur-sayuran laut atau rumpai laut, adalah kaya dengan fitonutrien - antioksida memainkan peranan penting dalam mengekalkan sistem imun yang sihat.
 
Dinikmati oleh nenek moyang kita sebagai makanan kesihatan selama berabad-abad, sayur-sayuran laut mengandungi sejumlah besar vitamin penting, mineral, dan asid amino, yang telah terbukti anti-alergi dan anti-radang. Buat sayur-sayuran laut sekutu semulajadi anda terhadap alahan menjengkelkan, dan mendapat sistem imun yang sihat dalam proses.

No comments:

Post a Comment